Brněnsko poznává Brněnsko
Poznávací fam trip, na kterém členové destinace Brněnsko podrobně poznávali svou vlastní destinaci.
Foto: Sonnentor
klient & realizace
Destinace Brněnsko
Podzim 2023
služby
zajištění poznávacího fam tripu pro členy destinace
realizační tým
Pavel Pichler
ve spolupráci
Mandlárna Hustopeče
Sonnentor
Důležitou a nesnadnou úlohou DMO je propojovat členy, aktéry a partnery napříč územím. Skvělou formou, při které se lidé okolo destinačky nejen dobře poznají mezi sebou, ale podívají se i na příklady dobré praxe, je vzdělávací trip do konkrétních turistických cílů v okolí. Podobný jsme organizovali pro DMO Brněnsko na podzim 2023.
Proč je důležité brát lidi do jejich vlastního regionu?
Vzdělávací tripy neboli famtripy pořádáme už řadu let a osvědčilo se nám vzít lidi z konkrétní destinace do jejich vlastní oblasti. Často takhle provázíme pracovníky informačních center a recepcí, kteří s námi objevují konkrétní turistické cíle, mohou je pak lépe “prodat” turistům nebo si vyzkoušet, jestli jsou pro turisty dobře dostupné.
Důležitou součástí vzdělávacího výletu je ale také prvek pospolitosti. Ten pak hojně využíváme při budování vztahů v DMO, regionech nebo svazcích měst a obcí. Přestože tu lidé a organizace působí v těsném sousedství, málokdy se mohou společně potkat při neformálních příležitostech.
Pro členy a partnery DMO Brněnsko jsme proto připravili vzdělávací trip, který vedl do čejkovické bylinkové firmy Sonnentor a do Mandlárny Hustopeče. Leit motivem celého výletu pak byla udržitelnost. Ve výrobě, správě měst, obcí a regionů i v cestovním ruchu.
Organizaci si bereme na triko, vy se starejte o networking
Pro Brněnsko jsme fam trip zajistili produkčně i tematicky. Postarali jsme se o dopravu, zajistili vstupy i time management, domluvili jsme se se zástupci navštívených cílů nejen na prohlídku, ale také na tematické zaměření na cestovní ruch a udržitelnost. Postarali jsme se o to, aby to nebyla jen exkurze, ale aby to byl společný zážitek, který pomáhá otevírat dveře napříč partnerstvím v DMO.
V Sonnentoru jsme se potkali s lidmi z marketingu, kteří nám popovídali o tom, jak dělají udržitelný cestovní ruch, zažili jsme degustaci čajů, v Mandlárně jsme ochutnali mandlové produkty a povídali si o tom, jak tahle firma vznikla a jak se dá využít pro turismus v regionu.
“Tím nejdůležitějším na těchto tripech je neformální povídání. Dbáme na to, aby se destinačky nebo organizace, pro které tripy pořádáme, nemusely organizačně starat o nic jiného než jak neformálně navázat kontakty, popovídat si s partnery o nápadech a plánech na novou sezónu nebo chytře propojit subjekty, které by mohly spolupracovat. “
Pavel Pichler, Travelbakers