Jak jsme pracovali s Jizerskohorskými bučinami

Workshop k personám Jizerskohorských bučin a definování klíčových komunikačních sdělení 

 

Jak jsme pracovali s Jizerskohorskými bučinami
Strategie a vzdělávání

klient & realizace

MAS Frýdlantsko, z.s

léto 2024

služby

strategický workshop

 

realizační tým

Pavel Pichler

 

ve spolupráci

informační centra, obce 

„Pro Travelbakers jsou Jizerskohorské bučiny místem, kde příroda mluví a my jen nasloucháme. Proto jsme na workshopu hodně poslouchali, abychom území co nejlépe pochopili. “

Bučiny

Jizerskohorské bučiny jsou jednou z těch oblastí, které si rychle zamilujete. Tento unikátní kousek přírody s prestižní značkou UNESCO je pro nás srdeční záležitostí. Když přišla nabídka na spolupráci, okamžitě nás nadchla myšlenka podílet se na směřování této výjimečné oblasti. Obzvlášť nás potěšilo, že se tu klade velký důraz na udržitelnost a cestovní ruch, který není jen pro turisty, ale hlavně pro místní obyvatele. Oblast má také jasně nastavený plán, jak vše usměrňovat a zachovat její jedinečnost.

 

Zadání

Klient přišel s výzvou: „Nevíme, jak správně komunikovat o Jizerskohorských bučinách. Kdo je naše cílovka? Jaký máme mít styl? A jak to dostat na web a Facebook?“ Bylo potřeba najít odpovědi na tyto otázky a zároveň najít shodu mezi aktéry cestovního ruchu. Pustili jsme se do práce!

 

Hlavní cíl

Podrobně společně definovat persony

Vedlejší cíl

Sezvat aktéry a partnery k jednomu stolu a řešit obsah společně

Hledat synergii mezi partnery

Odkrýt nedostatky v komunikaci

Dotazník i workshop ukázal slabá místa v řízení komunikace celého produktu.

 

Průběh spolupráce

Výzkum a analýza dat: Nejdříve jsme se ponořili do dostupných materiálů a provedli takzvaný „výzkum od stolu“. Šlo o důkladnou analýzu všech dokumentů a informací týkajících se Jizerskohorských bučin. Prozkoumali jsme, jak je oblast vnímána  a čím je unikátní.

Dotazníky a mapování: Poté jsme oslovili hlavní aktéry spojené s touto oblastí. Dotazníkové šetření nám pomohlo zjistit, jak vnímají území ti, kteří ho řídí a jaké mají představy o tom, kdo by měl být cílovou skupinou. Zajímalo nás i to, koho do bučin zvát a koho spíše "odradit".

Workshop v terénu: Na závěr jsme se setkali přímo v území, kde proběhl intenzivní workshop s klientem a další desítkou účastníků. Diskutovali jsme o všem, od marketingového řízení oblasti až po nastavení jednotlivých rolí. I když bylo venku 32 stupňů, atmosféra byla skvělá a debaty produktivní.

Co jsme společně upekli? 

Výsledkem naší práce bylo vytvoření tří klíčových person, které bude klient dále upřesňovat. Proces tvorby person zahrnoval identifikaci toho, kdo do bučin jezdí, co zde hledá a jakým způsobem s těmito návštěvníky mluvit. Zároveň jsme si definovali, jakou klientelu v regionu chceme a jaká nám udělá radost. A  s čím se v regionu bude dále pracovat?  Poodkrýváme drobné střípky.

Petr - Cestuji protože si potřebuji duševně odpočinout od náročné práce, nemám prostor dovolenou moc plánovat a složitě zjišťovat obsah, jsem rád, když existuje web, kde je pro mě vše připravené. Mám rád kvalitu, ale nepotřebuji luxus.

Lenka -  Chci zažijte přírodu bez kompromisů – ekologicky, autenticky a s plným nasazením.

Anna - Cestuji, abych našla klid, znovu se napojila na přírodu a sebe. Nehledám turistické atrakce, ale PROžitky, které mi dají hloubku a smysl. Ráda se dělím o své prožitky s ostatními a inspiruji se ženami, které žijí v souladu s přírodou.

Na základě workshopu jsme se shodli, že oblast cílí na specifickou skupinu lidí mimo hlavní sezónu. Marketing zatím není plně řízen, což otevírá prostor pro lepší koordinaci.

Bučiny

Přemýšlíte o tom, že pro své návštěvníky potřebujete nabídku přesně na míru? Pomůžeme vám přesně poznat ty, kteří k vám jezdí. Jejich potřeby, přání i chování u vás v destinaci. 

Chceme také persony