Testování a redesign produktu Ochutnej Moravu na kole - část 1

Testování produktu, hloubkové rozhovory, pozorování a následný redesign a nastavení komunikace

Ochutnej Moravu na kole
Strategie a vzdělávání

klient & realizace

Centrála cestovního ruchu Olomouckého kraje

léto - podzim 2024

služby

strategický workshop, testování, redesign produktu

ve spolupráci

informační centra, producenti, Mikroregion Mohelnicko,Centrála cestovního ruchu Olomouckého kraje

V Travelbakers vnímáme, že produkty nejde dělat od stolu. Je třeba jít do terénu, pozorovat a ptát se nejen potenciální cílové skupiny, ale také podnikatelů, kteří mohou být součástí produktu. Tímto přístupem jsme postupovali i při redesignu Ochutnej Moravu na kole, což nám umožnilo lépe pochopit potřeby a očekávání turistů i motivace místních podnikatelů.

ochutnej moravu na kole

Klient se na nás obrátil s poptávkou redesignu produktu Ochutnej Moravu na kole, což je cykloturistický produkt původně zaměřený na rodiny s dětmi. Tento produkt spojoval cyklotrasou desítku regionálních producentů, nabízejících autentické gurmánské zážitky.

Jak k produktům přistupujeme?

Každý úspěšný produkt cestovního ruchu stojí na pevných základech. Tyto základy zahrnují odpovědi na tři klíčové otázky:

  1. Proč? Jaký je hlavní účel produktu a jaký problém řeší? A proč do něj mají vstupovat podnikatelé?
  2. Komu? Kdo je cílová skupina, pro kterou produkt tvoříme?
  3. Jak? Jaká je strategie, forma a způsob, kterým chceme produkt realizovat?

Často se stává, že produkt má dobrý základ – silný nápad a energii k realizaci. Výzvou však bývá špatně zvolená nebo nedostatečně definovaná cílová skupina a motivace podnikatelů, těch se často na počátku designování neptáme. To může zásadně ovlivnit úspěšnost produktu na trhu.

Nejčastější chyby při designování produktu

  1. Nedostatek autenticity
    • Produkt není autentický a nedokáže splnit to, co slibuje.
    • Aktivity a služby nejsou dostatečně propojené s regionální identitou, což snižuje důvěryhodnost.
  2. Nevhodná cílová skupina
    • Produkt je zaměřen na špatně definovanou cílovou skupinu, což vede k neefektivnímu využití zdrojů.
  3. Odchod poskytovatelů služeb
    • Podnikatelé z produktu odcházejí, protože nevidí jeho přínosy.
    • Chybí efektivní komunikace a definování jasných benefitů, proč by měli být součástí produktu.
  4. Nízká kvalita zapojených služeb
    • Produkt zahrnuje nekvalitní služby a poskytovatele, to vede ke špatné zákaznické zkušenosti a nižší atraktivitě.

 

Jak jsme pracovali na redesignu Ochutnej Moravu na kole?

Při redesignu produktu Ochutnej Moravu na kole jsme aplikovali osvědčený postup, který zahrnuje tři klíčové kroky:

Výzkum od stolu

První fáze redesignu zahrnovala sběr a analýzu dostupných dat. Zaměřili jsme se na:

  • Stávající informace o produktu.
  • Analýzu konkurenčních nabídek.
  • Trendy v oblasti cykloturistiky a gastronomické turistiky.

Tato fáze nám poskytla pevný podklad pro další práci a identifikovala první možné problémy a slabé stránky produktu.

Hloubkové rozhovory s aktéry produktu

Významným krokem bylo zjištění pohledů a zkušeností od klíčových partnerů a zainteresovaných stran, mezi nimiž byli:

  • Destinační manažeři a pracovníci IC
  • Poskytovatelé služeb

Testování s cílovou skupinou

Nejvýznamnější částí naší práce bylo otestovat produkt přímo s cílovou skupinou. 

 

Jak to celé dopadlo?

Brzy se pochlubíme výsledky a konkrétními změnami, které redesign přinesl! Redesign Ochutnej Moravu na kole ukázal, že klíčem k úšpěchu je důkladná analýza a testování s cílovou skupinou.