Workshop na téma „Karty hosta“ v Českém Krumlově
Český Krumlov usiluje o vytvoření Karty hosta, která zlepší zážitky návštěvníků, podpoří místní podniky a přispěje k udržitelnému rozvoji cestovního ruchu. Workshop přinesl konkrétní odpovědi na klíčové otázky, které definují směr a podobu tohoto nástroje.
služby
strategický workshop
realizační tým
Pavel Pichler
Zadání
Klient nás oslovil s jasnou výzvou: „Potřebujeme zvalidovat koncept Karty hosta pro Český Krumlov. K čemu bude sloužit, kdo ji bude používat a jak ji zapojit do nabídky destinace?“ Naším úkolem bylo nejen vést diskusi na tyto otázky, ale také zapojit klíčové aktéry cestovního ruchu a společně hledat cestu k její úspěšné implementaci.
Hlavním bodem spolupráce byl intenzivní workshop, kterého se zúčastnilo 12 zástupců různých institucí a podniků. Společně jsme pracovali na definici cílů karty, jejím vzhledu a funkcionalitě. Workshop kombinoval několik metod:
5x proč – Proč kartu potřebujeme a co by měla řešit?
Mapa aktérů – Kdo by měl být zapojen a jaké role budou mít?
Cesta službou – Jak host kartu získá a jak ji bude používat?
Dokonči... – Týmová práce na designu a vizuální identitě karty
Emoční semafor - jak kartu vnímají aktéři?
Co jsme společně vytvořili?
1. Hlavní účel karty
2. Benefity pro hosty
3. Přínosy pro místní podniky
4. Profilace cílových skupin
5. Design a distribuce karty
Závěr
Workshop přinesl jasnou vizi Karty hosta, která pomůže Českému Krumlovu nejen lépe řídit návštěvnost, ale také přinést hodnotu turistům a místní komunitě. Nyní nás čeká pilotní testování konceptu a následná evaluace jeho dopadů. Jsme nadšeni, že můžeme být součástí této cesty k udržitelnějšímu turismu.